24/09/2018

De Benefietsroute 2018 ligt alweer enige tijd achter ons.

Hoewel de weersvoorspellingen in aanloop naar de dag niet bepaald gunstig waren, kunnen we toch terugkijken op een mooie dag met prima fietsweer!!

Het waren vermoedelijk de weersvoorspellingen die ervoor zorgden dat het aantal deelnemers ten opzichte van vorig jaar met ongeveer 1/3e deel was gedaald. We denken dat de slechte vooruitzichten aan het begin van de week mensen heeft doen besluiten een andere invulling van de dag te kiezen.

Toch waren er ook deelnemers die uit eerdere goede ervaring met de Benefietsroute zo graag wilden fietsen, dat ze de dag tóch daarvoor gereserveerd hadden gehouden en: dit jaar deden er zelfs 13 ‘fellow-Lions’ uit België mee!!

Voor zover we hebben kunnen zien is alles gesmeerd verlopen. Het Zeeuws Jeugdorkest (het goede doel van dit jaar) heeft bij Schellach nog een klein concert gegeven. De reacties daarop waren zeer positief.

Ook bij het Vierendeel in Vrouwenpolder is muziek ingezet om de gasten extra te vermaken. En bij Brassers molen in Biggekerke werden koffie, thee en extra (m)oliebollen beschikbaar gesteld voor verkoop wat voor extra opbrengst heeft gezorgd.

De cheque van € 2500,00 is uitgereikt aan concertmeester Vera, onder toeziend oog van dirigent Carlo Nabbe en enkele bestuursleden van het Zeeuws Jeugdorkest.

Het Zeeuws Jeugdorkest is een opera aan het voorbereiden ter gelegenheid van hun 50-jarig bestaan. Dat gaat in samenwerking met allerlei andere organisaties op het gebied van theater en muziek. Onze bijdrage gaat aan dit bijzondere project besteed worden. Ze waren blij verrast met de hoogte van de cheque. De orkestleden lieten hun waardering blijken door het tikken van de strijkstokken op hun muziekstandaarden.

Ook volgend jaar zal er weer een Benefietsroute voor het goede doel worden georganiseerd op de laatste zaterdag van augustus.