19/06/2019

De opbrengst van het EI-Team is bekend. Op zaterdag 15 juni werden de vrijwilligers van Humanitas Kinderkamp Zeeland blij verrast bij de overhandiging van een checque van wel €13.000!
Een geweldig resultaat van de verkopen van de paaseitjes. Voor 80 Zeeuwse kinderen voor wie vakantie niet zo vanzelfsprekend is, kunnen een week lang kunnen hun zorgen vergeten en leuke dingen doen met elkaar! Hoe mooi is dat!

Het gaat bijvoorbeeld om kinderen van ouders, pleeggezinnen of tehuizen die onvoldoende financiële middelen hebben om een vakantie te betalen. Kinderen uit gezinnen waar één van de familieleden ziek is, kinderen met een (kleine) beperking of waarbij vanwege andere omstandigheden een vakantie niet binnen de mogelijkheden ligt. Elk kamp staat altijd in het teken van een thema, maar wat het thema ook is, het programma staat altijd bol van de leuke activiteiten! Ze kunnen daar lachen, bij het kampvuur zitten en broodjesbakken, zwemmen, voetballen, knutselen, fietsen, dropping, middagje naar het strand, hiken, dansen, speurtocht, afwassen, vlotten maken, hutten bouwen, een zeilrace op het Veerse Meer en nog véééél meer! Het doel is dat elk kind de kampweek als een geweldige vakantie ervaart.

Wij, Lions Middelburg, zijn bijzonder blij en trots dat we met zo'n geweldig resultaat hebben kunnen bijdragen aan dit mooi doel. Maar dit was natuurlijk nooit gelukt zonder het enthousiasme van bedrijven en relaties die massaal de paaseitjes hebben gekocht. Super bedankt! En we hopen natuurlijk dat we volgend jaar weer op jullie mogen rekenen.